Csatlakozz a közösséghez!

Készíts blog-ot,
írj kommentet,
keress barátokat,
lépj be a klubba!

> Belépés < > Regisztráció <

Theme Park

2015.02.27. 19:56 >>>> safranek >>>> PC, RETRO, PC-RETRO, AMIGA >>>> : 6286 : 0


Midőn ezt írtam, tiszta volt az ég... a forróság felperzselte és elemésztette az emberek maradék energiáit és a tikkasztó hőségben nem volt miért lelkesedni... Nekik. Nekem szerencsére megadatott a Theme PARK, s ettől kezdve különösebben nem vettem észre a külvilágot...
Végre egy program, amiről ismét lehet dicshimnuszokat zengedezni! Egyrészt mert kiemelkedően szép grafikája van, másrészt mert szuper ötleten alapul, mert a hanghatások megteremtik az egész fantasztikus légkörét, mert logikus és átgondolt, mert megtornáztatja az ellustult agysejteket és mert az életed nem lehet teljes Theme Park nélkül!  Persze nem hinném, hogy ezen bárki is meglepődne, hiszen a program a Bullfrog műve.  Márpedig ennek a csapatnak még nem sikerült rossz gamet alkotni (lehet, hogy nem is ez a céljuk?!). Szóval készülj fel a legjobbakra, megyünk  Vidámparkot alkotni!
Mielőtt belekezdenék a játék részletes taglalásába, szeretnék előre tisztázni valamit; hogy mi a CÉL. Mindössze azt kell elérned, hogy a tied legyen a leggazdagabb, a legizgalmasabb, a legkellemesebb, a legbiztonságosabb, a legnagyobb és a legnépszerűbb park. Ennyi. Látszólag nem nagy ügy, persze csak látszólag! Nagyon figyelj, mert ebben a programban a véletlen nem kap szerepet, kizárólag a tudásoddal, odafigyeléseddel, átgondolt tervezéssel és szervezéssel érhetsz célba! Nem kell feltétlenül megfogadnod a tanácsaimat, alakítsd ki saját stratégiádat!




Az intrót egyszer mindenképpen érdemes megnézni, én speciel nem voltam annyira oda tőle, de sokak szerint szuper. Most pedig kezdődhet a játék! Kezdhetsz új park építésébe vagy betölthetsz kimentett állást. Mindenek előtt szükséged lesz egy becenévre. A választott becenév, kódszóként is funkcionál, ne felejtsd el! Ezután beírhatod az adataidat; név, életkor, nem. Végül adj nevet a parkodnak is!

A játék nehézségi fokozata több részből áll össze. Az első a SIM LEVEL. Ez lehet Sandbox, Sim és Full. A Sandbox kifejezetten a kezdőknek való. Kiélvezheted a tervezés minden örömét, gondok nélkül. Csak "parkrendezés", no problem. A Sim már valamivel több ennél, a kutatás irányítása és a tárgyalások kimenetele is tőled függ. De a program igazi élvezetet csak a Full szinten nyújt, bár "itt már a nehéz fiúkkal játszol", hogy idézzem az alkotók szavait. A második összetevő a PARK VISITORS; happy, average vagy fussy. Szerintem senkinek nem kell ecsetelni, mennyivel jobb látogató egy alapvetően optimista, jókedvű fickó, mint egy mogorva, akadékoskodó alak. Viszont nemes cél lehet ez utóbbit boldoggá tenni néhány órára! Te tudod mit akarsz elérni! Beállíthatod azt is, mennyi pénzed legyen (START LEVEL); easy (200.000), medium (150.000) vagy hard (100.000). Fontos az is, hány ellenfeled van (0, 4, 10 vagy 40!) és mennyire agresszívak. Az igazi profik mindent a lehető legnehezebb fokozatba tesznek, mert csak ez az igazi győzelem! Ha a FIRST GAME kérdésre igennel válaszolsz, akkor tulajdonképpen oktató módban játszol, megkapod az alapkiképzést.

Ha mindezen túl vagy, el kell döntened, hol akarod felépíteni a parkot. Remek helyek vannak, de elsőre nem sok választási lehetőséged lesz, mert csak az Egyesült Királyságban kapsz ingyen telket. Viszont a későbbiek során, amikor sikerül jó áron eladnod művedet, visszatérhetsz ide és szerezhetsz jobb helyet magadnak. Meg lehet próbálni a sarkvidéket is, de nem tudom mennyire hozza lázba az eszkimókat vagy a fókákat egy légvár vagy egy pohár jeges kóla.

A jó telek kiválasztása később fontos szerepet kap. Az egyik legfontosabb a telek ára, ami igen széles skálán mozog; pár százezertől a húsz millióig. Ugyanott többször is vehetsz parkot, s ha jól megtollasodtál, mehetsz tovább! Fontos annak a populációnak a mérete, amire a kezdeti években számíthatsz (local pop.). A medium és a long populáció a kicsit távolabbi jövőben lesz meghatározó, de akkor döntő lehet! Az infláció mértéke jó ha minél kisebb, ezért érdemes meggondolni a fejlődő országokban való építkezést! Ugyanez a helyzet a kamatlábakkal is, minél kevesebbet szednek le rólad, annál jobb. Nem árt, ha a park látogatói a gazdagabb rétegekből kerülnek ki, mert a szegényebbek sokszor még akkor is drágállják az árudat, ha azt a beszerzési áron adod! Jól vésd az eszedbe az adómentes évek számát is, és úgy költekezz, hogy ha eljön az ideje, maradjon pénzed az adóra. Az időjárás végül is nem befolyásolja döntően a bevételedet, jó stratégiával hóviharban is zsúfolásig lesz a parkod. A földrajzi adottságok szerepe eltörpül az adógondok mellett. Tehát majd ha lesz pénzed új parkot venni, jól gondold meg mire költöd spórolt pénzedet! Ha döntöttél, akkor BUY LAND!

Most megtekintheted a park adatait. A következőket fogod látni; a játékos neve, rendelkezésére álló pénzösszeg, személyiségének értéke (0-100), a menetek, boltok, munkások és látogatók száma. Vendetta: a vérbosszú, mint tudjuk komoly dolog, ezért ha itt írva vagyon, jó lesz vigyázni, ne sajnáld a pénzt az őrökre! Hírnév: a játék során, kemény munkával hírnevet szerezhetsz magadnak. Ez persze lehet jó és rossz is. Ha kinézelődted magad, akkor pipa.

Wow, megérkeztünk a parkba! Szerintem már most gyönyörű, mert a tied, csak a tied! A hatalmas tér hamarosan megtelik élettel, nyüzsgéssel, mókával és kacagással, no meg szeméttel, füsttel, ..., de erről majd később. Egyelőre maradjon meg az ártatlan lelkesedésed.

Gondolkodtam, hogyan is kéne megírnom ezt a cikket, hogy minél előbb játszhass, de nem tudlak megkímélni a részletektől, annyira komplex az egész. Tarts ki kérlek, vagy próbáld meg egyedül felfedezni a játék rejtelmeit! Nem mondom, hogy könnyű, de a felfedezés öröme a legcsodálatosabb élmények egyike ezen a világon.

Bár az ikonok áttekintése is fontos, mégis lássuk előbb a menüket. Itt rengeteg, már ismert opció mellett újakat is találsz bőven.

Lehetőséged van újrakezdésre (restart), töltésre (load) és mentésre (save). Egy becenévvel tíz helyre menthetsz, viszont a nevek száma nincs korlátozva! Ha majd úgy érzed, készen állsz, itt nyithatod meg a parkot (O). A tűzijáték nem kevés pénzbe kerül, de amint megengedheted magadnak (milliomosok előnyben!), feltétlenül kapcsold be. A látogatók oda meg vissza lesznek tőle és iszonyúan megnő a boldog emberek aránya. Ki és bekapcsolhatsz rengeteg dolgot; a hangeffeket, a zenét, a munkálataidat állandóan figyelő és kommentáló tanácsadót és a nagyobb buszok automatikus megvásárlását. Ez utóbbi akkor esedékes, amikor fejlesztőid új, tágasabb buszt fedeznek fel, s így jóval több látogató érkezhet. Kapcsold be! A tanácsadó mindenbe bele fog szólni, de nem kötelező neki szót fogadni. Viszont időben figyelmeztet arra, ha egy menetet már hasznosabb lebontani, mint javíttatni. Ilyenkor érdemes rá hallgatni, hacsak nem akarsz sziklakertet... A hangokról és a zenéről csak annyit, hogy bolondság lenne kikapcsolni. Fantasztikus kavalkádot és hangulatot érnek el vele az alkotók. Remélhetőleg jókedvű kacarászás tölti meg a levegőt, és elkerülöd az öklendezés kellemetlen hangjait... A játék nehézségi szintjét közben módosíthatod, ha úgy érzed többre, esetleg  kevesebbre vagy képes (Sandbox, Sim, Business). Beállíthatod a sebességet is, ezt rögtön kezdéskor vedd le a lehető legkisebbre, egyelőre.

A harmadik menüoszlopban rengeteg mindent találsz. A különféle menetek, boltok, díszítőelemek, munkások vásárlására szolgáló ablakokat elérheted innen. Kikérheted a rendelkezésedre álló dolgok listáit is (F5-F7). Összképet kaphatsz a parkodról a Map kiválasztásával. A pénzügyi kimutatások, valamint a park helyzetének áttekintése is fontos lehet. A raktárkészletek feltöltése (stock screen, market) innen és az ikonoktól is elérhető. A kutatások irányítására szolgáló képernyő kikéréséhez válaszd ki a Research Department opciót. A világ térképét érdemes átböngészni időnként, főleg ha részvényeket vásárolsz más parkokban. Így nem érhet váratlan meglepetés. Másrészt megfigyelheted, ki hogyan boldogul azokon a területeteken, érdemes-e ott befektetni. A Make Things Tiny kiválasztásával parkod apró, liliputi méretűvé válik. Nagyon aranyos, de állandóra nem ajánlom, mert vannak olyan gondok (elveszett gyerekek, szemetelés stb.), amelyek így elkerülnék a figyelmedet. Mégis kényelmes olykor, mert jól áttekintheted az úthálózatot, könnyen megtalálhatod a problémás helyeket, pl. amikor a tanácsadód figyelmeztet, hogy jó lenne az óriáskereket lecserélni.

Egész lazán túl vagyunk a menükön, igaz nem boncolgattam a velejéig, de a legtöbb pont elérhető az ikonoktól is, így ha valamit itt nem találsz, ott lesz. Ha mégsem, bocs. Lapozd fel a kézikönyvet, bár sok info, amiről írok, nem lesz benne (pont ezért írom le). Most tényleg belefogunk a tervezésbe és építésbe, ezért szeretném figyelmeztetni azon boldog embereket, akik komolyabb teljesítményű géppel játszanak (pl. 486DX2, 8 MB RAM stb.), hogy kössék fel, amilyük van, mert lassú sebesség beállításnál is repülnek az évek! Megfigyelésem szerint akár négyszer olyan gyors lehet a program! Ez haladóknak előny, kezdőknek katasztrófa.

Kezdetben alaposan meg kell gondolnod mit cselekszel, mert nem mondhatjuk, hogy tele vagy pénzzel. Tudom, bár most a kezedbe nyomna valaki százezer dollárt, de mi az egy vidámpark tulajdonosának! Szeretném, ha nem csüggednél, amikor ötödször mész csődbe, még akkor sem, ha a fickó kiugrik az ablakon! Hidd el mindenre van logikus magyarázat, csak meg kell keresned a megoldást! Te és a Theme Park is megérdemeltek egy újabb próbát. Annál nagyobb lesz az öröm. Hidd el lesz még parkod Japánban is!

OK. Mit látunk? Egy kaput és egy beépítetlen, hatalmas zöld teret. A park egyelőre még zárva van, de már felirat hirdeti a busz utasainak; itt valami készül...

UTAKat kell kiépítened olyan átgondolt rendszerben, hogy a birkanyáj módjára beáramló közönség gond nélkül eligazodjon benne. Ha a bal első ikonra jobb gombot nyomsz, láthatod hogy milyen lehetőségeid vannak az emberek terelgetésére. A sima úton jól elbóklásznak, és egy kisebb parkban nem feltétlenül lesz szükséged a másik két funkcióra. De megcsinálhatod a nyilak segítségével úgy is az utakat, hogy egy egyirányú rendszerben végigvezeted az embereket az általad meghatározott úton. Mindig gondold meg, Te szívesen tennéd-e azt, amit kijelölsz a látogatóknak! Sokkal jobb megoldás az útbaigazító táblák kihelyezése. Az utóbbi két funkciót a már elkészült úton használhatod. Ha ugyanarra a négyzetre többször klikkelsz, akkor beállíthatod, milyen irányba álljon a nyíl vagy az útjelző. Ha már ismered az egyes "menetek" (ne haragudjatok, de jobb szót nem találtam) méretét, könnyebb lesz tervezni, előre elkészítheted a helyüket. A veszélyesebbek körül hagyj helyet a védőkorlátnak! Még valami. Az utakat (de csak azokat) azonnal ki kell fizetned készpénzben. Minden egyéb költség (menetek, boltok stb.) csak hó végén fizetendők. Ezt jó tudni, hogy ha véletlenül rossz helyre tettél le valamit, abban a hónapban még veszteség nélkül elbonthatod és áthelyezheted.

A következő ikon több fickót ábrázol. A már lehelyezett menetek bejáratához vezető "SORBANÁLLÓ" ikonja ez. Nem jó, ha a látogatók közvetlenül az útról ballagnak be, mert nem lesz jó a kihasználtsága pl. egy 10-12 embert is elszórakoztató helynek. Ezért a sorbanálló hosszának megválasztásánál mindig vedd figyelembe, hogy maximum hány ember mehet be egyszerre. Senki nem szeret órákig sorban állni! A kézikönyv képein látható kiépítést nem ajánlom senkinek, szép, de gazdaságtalan, ráadásul rengeteg elégedetlenkedőt szül. Persze a túl rövid várakozó sem jó megoldás, mert a tovább haladó emberkék esetleg nem jönnek vissza és rossz híredet keltik; "Szép-szép, csak éppen sehová se tudtam bejutni, mindenhol álltak!". Lassacskán ráérzel majd az optimális hosszúságra. A hosszabb sorok közelébe tegyél szórakoztató emberkéket, így jobb kedvük lesz a várakozóknak. Vigasztaljon, hogy ha már megengedheted magadnak a tűzijátékot, akkor ilyen gondod nem lesz!


A harmadik ikonnál találod az egyes MENETEKet. Jobb klikk és már láthatod is az egyelőre még siralmas választékot. Válaszd ki mit szeretnél! Ezután tedd le a kívánt helyre. Általában Te döntöd el hol legyen a be- és a kijárat. Sőt ezeket később bármikor áthelyezheted. De nem minden esetben van ez így! Vannak olyan játszóhelyek, ahol kötött a bejárat helye. Ráadásul pont ezek a nagy létszámot befogadó menetek, ezért gondold meg hova teszed! Ilyen például a labirintus, a középkori bemutató, a delfinárium stb. Ha bal gombbal klikkelsz az ikonra, akkor rövid leírást is kapsz arról, mit is tud az a menet. Persze ez még nem minden, mert vannak speciális esetek. A "pályás" helyeknél külön el kell készítened a pályát és utána (ritkán előtte) letenned a spéci kaput. Mindig a bal oldalra kell hogy kerüljön a kijárat, és a jobb oldalihoz vezesd a sorbanállót!!! Ezeknek a meneteknek a megtervezése a Te feladatod. Az ismertetés mellett újabb ikonokat találsz. A legfelsővel készíthetsz pályát. Ne csinálj sem túl unalmasat, se túl veszélyeset! A csónakázó vagy az autóverseny még a legegyszerűbb, de a hullámvasutak már keményebb diót jelentenek. Vigyázz a kiszögellésekkel, az éles kanyarokkal. Ha beindítottad a vasutat, nézz végig egy menetet. Ha senki sem repült el, akkor valószínűleg jól csináltad. De ha itt-ott elszáll egy-egy utas, akkor zárd le az egészet és tervezd át. Persze mókás, ahogy alacsonyan szállnak a látogatók, de nem ez a "legbiztonságosabb park" eléréséhez vezető út! Ha bármelyik menet bejáratára klikkelsz, hasznos információkat kaphatsz. Innen kilépve az ikonok mellett, a jobb alsó sarokban megjelent hat apró ikonocska. Az elsővel infot kérhetsz. A másodikkal azt állítod be, hogy egy-egy menet mennyi ideig tart. Bal gombbal növeled, jobbal csökkented ezt az értéket. Az emberke azt jelöli, hogy hányan mennek be egyszerre. Általában nem érdemes maximális kapacitással megterhelni a meneteket, mert hamar tönkre mennek. A villáskulcs azt mutatja mennyire biztonságos a hely. Minél több a piros benne, annál veszélyesebb beülni. Ha itt egy fickó feje villog klikkelj rá, hogy odamenjen egy szerelő és gyorsan kattints a mellette levő gombra is, ha még zöld. Ez a lámpa jelzi, hogy nyitva vagy zárva van-e a hely. A "pályás" szórakozóhelyeket mindig neked kell megnyitnod. A továbbiakban, ha a szerelő végzett, visszakapcsolja majd a lámpát.
Néhány szót még a menetekről. Csaknem harminc-féle lesz, és az az optimális, ha a látogatók többsége mindre felül. Viszont az emberek zöme érkezésekor, sőt folyamatosan tömi a hasát. Az érzékenyebbeknek azonban egy jó kis hullámvasutazás után felfordul a gyomra; elzöldül, majd "alkot". Ha időben nem takarítják el a művét, egész hányási hullám (bocs!) söpörhet végig a parkon. Ezt megelőzendő tedd a "felkavaró" helyeket minél messzebb az etető és itató helyektől!

Ha ugyanabból a menetből többet szeretnél, ne tedd a másikhoz túl közel, ha lehet. Vannak kedveltebb és kevésbé kedvelt menetek, de mivel a fejlesztések során a korábbi modellek értéke jelentősen csökken, érdemes egyet-egyet mindből tartani. Ha túl nagy tömeg vár az újdonságra, vegyél még egyet. Persze a legnépszerűbbek az izgalmas, veszélyes helyek; a hullámvasutak, a kalózhajó, az autóverseny, a szellemkastély, stb. De szeretik a delfináriumot, a cowboy show-t, az óriáskereket, sőt a labirintust is. A légvár a gyerekek kedvence, gondolj rájuk is (no meg néhány idétlen felnőttre...). Bizonyos menetek külön nem használhatók, csak beépíthetők a már megépített elődökbe. Ilyen a hullámvasút óriási spirálja, amit csak a megfelelő szakaszba építhetsz be. Ne feledkezz meg arról, hogy a fizika törvényei itt is érvényesülnek, szükség van a megfelelő lendületre!

A faszerkezetű vasútba beépíthetsz vizes blokkokat is. A nagy lendülettel vízbe csobbanó, száguldó kocsik felejthetetlen élményt nyújtanak. Egy-egy jól megtervezett pályáért messziről elvándorolnak az emberek, ezért érdemes időt szánni a mindenre odafigyelő, alapos design-ra.


Az egy sínen futó vagonok (monorail) nem túl izgalmasak, mégis páratlan látogatottságot érhetsz el, ha pályájával behálózod az egész parkot. A sínt átvezetheted a terek, boltok és egyéb létesítmények felett. Ha belegondolsz, tényleg egyedülálló kilátás nyílik ezekből a vonatokból. Szerencsére ritkán kell javítani ezt a létesítményt!   
Ha egy üzlet beindul, akkor nem maradhatnak el a BOLTOK sem! Sorban megjelennek a falatozók, játék- és szuvenírboltok, mutatványos bódék. Hasznod egy jelentős része innen származik majd, ezért ezek feltalálása éppolyan fontos, mint a meneteké. A játékboltokkal lesz a legkevesebb gondod, ezek árubeszerzését nem kell beállítanod, de természetesen beleszólsz az eladási árba. A mutatványosoknál be kell állítanod, mennyiért lehet játszani, mekkora legyen a nyeremény értéke valamint a megnyerésének az esélye. Számolj utána, mert az alapbeállítás sokszor veszteséges! A falatozók és az étterem árubeszerzésének terhe már rajtad nyugszik. Folyamatosan biztosítanod kell a fagyi, a sült krumpli, a kóla, a hamburger, a sör és a bifsztek raktárkészleteit. Mivel az áru beérkezése eltart egy ideig, jó ha többször bekukkantasz a raktárba. Még szerencse, hogy a fejlesztések során egyre nő a kapacitása, viszont optimális esetben vele nő a fogyasztás is. A táplálkozó helyeken nemcsak az árat állíthatod be, hanem a fagyinál a cukormennyiséget, a krumplinál a sózás mértékét, a kólánál a jégmennyiséget, a hamburgernél és a húsnál a zsírosságot, a sörnél a töménységet. Természetes, hogy ha sósabb a krumpli, jobban fogynak az italok. Megfigyeltem még valamit, de annyira hihetetlen, hogy csak feltételezés. Azért közzé teszem. Összefüggés van az egyes országok és a kajaigények között. Tapasztalataim szerint ez teljesen logikusan működik, pl. az északi országokban nem kedvelik a sok jeget. A skandinávok pedig nem bírják a zsíros kaját. Megmagyarázhatatlan hányások esetében próbáld meg átvariálni a kaják és italok lehetőségeit. Ezek szerint Alaszkában nem ajánlott a nagyon jeges kóla, viszont az eszkimók jobban kedvelik a zsírtól csöpögő hamburgert?!   Ha ez így van, újabb kalapemelés a Bullfrognak!
A parkosítás elengedhetetlen részei az egyéb TEREPTÁRGYAK és díszítő elemek. A fejlesztés során szebbnél szebb dolgok látnak világot. A legkülönfélébb növények; többek között rózsabokor, pálma-, birs-, narancs- és alma- és rémfa(!) szépíthetik parkodat. Ez a rémfa nem semmi, időnként a frászt hozza az emberekre, akik holt sápadtan, zilált hajjal ordítanak a képernyőbe. Ne a gyerekek kedvelt szórakozó helyei mellé tedd. Inkább gondolj a szellemvasútra, vagy a kísértet kastélyra... A biztonságot növelik a farönk-, léc- és téglakerítések. Mivel az egyik elnyerendő kupa a "legbiztonságosabb park"-ért jár, jó lesz odafigyelni. Annál is inkább, mert ezt a legnehezebb megszerezni. Ezek a kerítések jó szolgálatot tehetnek ha el akarod kerülni, hogy a veszélyes helyekre beballagjanak a kíváncsi látogatók vagy az eltévedt gyerkőcök.
A komfortosság érzetét kelti a korszerű toilet. Kedves látvány egy-egy szép lámpa, vagy a napfényben sziporkázó szökőkút. Ha megteheted, ne hanyagold el a külcsínt, szédítő hangulatot teremthetsz parkodban. A mellékhelyiség fontosságát nem kell ecsetelnem. Mindenesetre ha teheted a budit mielőbb cseréld le légkondis szuper toiletre! Oops, mindezt a fa ikonnál találod.

A következő ikon a SZEMÉLYZETre vonatkozik. Többféle munkásod lehet. Vegyük sorra.

A szórakoztatók maskarába öltözött emberek, akik mosolyt varázsolnak a nyűgös kisgyerekek és a türelmetlen felnőttek arcára. Van mackó, cápa, polip, csirke, orrszarvú és muszkliember. Érdemes néhányat a bejárat közelébe tenni, mert ha esik, ernyőt osztogatnak a látogatóknak, akik így nem hagyják el a parkot. Még nem derítettem ki miért, de időnként egy-egy beöltözött emberem hasra esik, hónapokig fekszik, csillagokat lát, majd eltűnik szőrén-szálán, az alkalmazottak listájáról is. Nem tudja valaki az okát?

A takarítók nélkülözhetetlenek a park tisztántartásához. Összesöprik a szétdobált szemetet, feltakarítják a hányást (ígérem többet nem írok róla, de gyanítom, Te is hallasz majd öklendező embereket...). Az utcaseprőknek zónát jelölhetsz ki, és akkor tisztán tartják a kijelölt területet. Egyébként össze-vissza mászkálnak. A zóna beosztása nem túl bonyolult; válaszd ki az alkalmazottat, majd klikkelj a két lila pöttyre. Ezután pötty+nyíllat aktiváld. Ha kijelölted a megfelelő területet, újra klattyints a két pöttyre. Ha esetleg máshol van szükséged valakire, az X-szel törölheted a zónát vagy csak ideiglenesen átteheted a csipesszel. Ha a zöldbe teszed a takarítót, bőszen nyírja majd a füvet, szépíti a parkot! Azért megemlíteném, hogy tapasztalataim szerint a többszörösen fejlesztett, intelligens takarítók nem szeretik, ha kijelölöd számukra a munkaterületet. Elég kreatívnak érzik magukat ahhoz, hogy tudják, hol van rájuk éppen szükség. Ha nem hagyod őket érvényesülni "beakadnak", köröznek, mint egy csapdába zárt tigris. Töröld el a zónájukat, s meglátod, engedelmes bárányként mennek dolgukra. Ha véletlenül ez a módszer nem segített, dobd ki őket, s vegyél fel új alkalmazottat.
A karbantartók a lestrapálódott, meghibásodott meneteket javítják meg. Maguktól is megteszik ezt, de előfordul, hogy több helyen van gond, mint amennyi szerelő van. Ilyenkor zárd le a menetet és amint lehet küldj oda karbantartót. Klikkelj a villogó fejre! Ha a munkás elindult, a feje megjelenik a lámpa helyén.

A biztonsági őr megfékezi a huligánokat, megkeresi az elveszett gyerekek szüleit, egyszóval nélkülözhetetlen. A bére magas, de megdolgozik érte. Nekem még nem volt szerencsém a romboló betyárokhoz, de állítólag megjelenhetnek a parkban, s súlyos károkat tesznek a berendezésben, ha nincs a közelben őr!

Az egyes munkásokat könnyen megtalálhatod, ha a képernyő jobb felső sarkában levő ikonokra klikkelgetsz. Itt fog megjelenni egy apró lámpa is, ha a tudósaid feltaláltak valamit.
A személyzetről rengeteg információt kikérhetsz; mióta és milyen hatékonyan dolgozik, mennyi a bére stb. Ha nem vagy vele megelégedve, rúgd ki!

A következő ikon egy N. Erre klikkelve megnézheted a teljes parkot.
A kérdőjellel bármiről érdeklődhetsz. Minden egyes látogatóról megtudhatod mennyi ideje van a parkban, hány menetre ült fel, milyen a lelkiállapota, és mennyi pénze van még. Nem semmi! Persze véleményének hangot is ad, remélem minden látogatód önfeledten nevet!

Tartsatok ki, már csak két ikon! Az egyiken egy fejet látsz, ami optimális esetben elégedetten vigyorog (sárga), esetleg közömbös (narancs) vagy morcos (piros). Alatta két csík jelöli, hány látogatója van a parknak és mennyi utasa van a következő busznak. Ha az ikonra klikkelsz, felsorakoznak előtted a látogatók. Jól látható a boldog, a határozatlan és a morcos emberek aránya. Remélhetőleg mindenki happy. A lenti sorban az emberek gondjait láthatod, és itt találod a megfejtéseket is. Általában mindenki éhes vagy szomjas, esetleg nem találja a vécét, vagy dühöng, hogy mennyire kizsákmányoljuk. Ha mindenki kajáért ordít, tegyél le még falatozót, bár én még nem tudtam annyit letenni, hogy ne legyenek éhesek. Ezen a képernyőn találod a jobb alsó sarokban a RAKTÁRba vezető ikont. Igen, azok a színes csíkok! A készleteket folyamatosan figyeld és a kívánt mennyiséget SEND ORDER paranccsal indítsd el. Ha a stilizált raktár képe villog, vehetsz nagyobb épületet.

Ha a lámpára klikkelsz, akkor a KUTATÁSI RÉSZLEGbe jutsz. Itt el kell döntened mennyit szánsz összesen a fejlesztésre (max. 9999). Vigyázz, mert ez nem éves kiadás, hanem havi!!! Ezek után szét kell osztanod a fenti összeget, mire mennyit költesz. Az első a már feltalált menetek fejlesztése. Ez fontos, mert biztonságosabb, jobb műszaki adottságokkal rendelkező, nagyobb befogadó képességű menetek várják a látogatókat. Természetesen ez grafikában nem jelenik meg, de elnevezésben igen, pl. 5.2-es labirintus stb. A második az új menetek feltalálása, aminek a fontosságát nem kell hangsúlyoznom. Ugyanez vonatkozik a boltok fejlesztésére. A negyedik a személyzetet fejleszti, szolgáltatásaikat és hatékonyságukat növeli. Igaz, hogy szintlépésük mindig rádöbbenti őket arra, milyen okosak is lettek ők, s béremelést követelnek. Ez egy külön alku-képernyőn zajlik, ahol nem túl lassan, de nem is gyorsan nyújthatjuk kezünket képviselőjük felé. Amíg van keksz a tálban, addig lehet alkudozni. Nem rossz taktika kicsit visszafelé is mozdulni! Ügyelj arra, hogy megkössed az üzletet, mert ha nem, munkásaid sztrájkolni fognak a bejárat előtt, ami nem tesz jót a népszerűségnek. Ráadásul a következő alkalommal 10 %-kal többről indulnak! És ne feledkezz meg arról, hogy ilyenkor nem dolgozik senki! Hasonlóan zajlik az áruk beszerzési árának növekedése is, majd meglátod. Az ötödik a tereptárgyakra szánt összeg. Nem létfontosságú, de idővel elkerülhetetlen a fejlesztése, pár százast mindig szánj rá.   Az utolsó helyen fejlesztik a raktárad méretét és a buszokat. Tágasabb busszal többen jönnek, többet esznek, több pénz, több haszon... Fontos!
Már "csak" a dollár ikon maradt. Ebben az ablakban megtekintheted mennyi költőpénzed van, s mi a parkod értéke. Felvehetsz kölcsönt az előbbi értéktől függően. Itt emelheted a jegyárakat is. A grafikonon 1, 12 vagy 48 éves időviszonylatban megnézheted a következőket; pénzügyi mérleg, bevételek, kiadások, érkező emberek, részesedés értéke, kapubevétel, boltok bevételei, munkabérek, adóköltségek. A jobb oldalon levő két ikon közül a felső a pontos számla, a kiadások és bevételek folyamatos kijelzése. Az alsó pedig a tulajdonképpeni TŐZSDE. Az első teendőd legyen saját részvényeid megvásárlása! Ezek után belekezdhetsz a többiek eltiprásába. Figyeld a részvények mozgását! Tájékozódj a kiszemelt áldozat anyagi helyzetéről. A világtérképen (M) tudj meg róla mindent, amit lehet. Ha úgy látod, hasznot hozhat neked, vedd meg a részvényei többségét. Ennek hatására általában a lefelé tendáló értékpapírok is megindulnak felfelé, de ez nem tartós folyamat, ezért kiváló üzleti érzék, no meg némi tapasztalat kell a nyereséges tőzsdézéshez. Ha viszont ezt kihagyod, nehezen fogsz meggazdagodni!

Év vége. Megtekintheted okleveleidet, jó helyezésekért pénz jutalom jár. Kaphatsz különféle kupákat is; a legnagyobb és -drágább hullámvasútért, az egyedülálló autóversenyért stb. Ha kigyönyörködted magad, pipa. Ha a következő képernyőn találsz egy ilyen szöveget; click here to sell off your park..., akkor eladhatod a parkodat. Ha úgy döntöttél, hogy árverésre bocsátod művedet klattyints ide. A képernyőn kívülállóként drukkolhatsz, hogy minél magasabb áron sikerüljön értékesíteni oly sok év fáradságos munkáját. Sajnos az is előfordul, hogy senki sem óhajtja megvenni a parkot. Szerencsés esetben azonban akár a kikiáltási ár többszöröséért is elkelhet! Természetesen a részvényeidért a pénzt megkapod. Kezdhetsz ezután mindent elölről új helyen, remélhetőleg jóval több pénzzel...

A végére értünk végre. Persze csak az ikonok részletezésének. Valahol ott hagytam abba pár oldallal ezelőtt, hogy itt valami készül. De mi és hogy?! Egy kis oktató rész következik, a haladóktól búcsúzom, a kezdők még egy picit tartsanak ki! Nincs sok pénzed, ezért jól meg kell gondolnod mire költöd. Megsúgom előre, hogy általában az első adóköteles évben szoktak elvérezni az emberek (vagy ki tudja miért, a super toilet feltalálásának évében). Jó lenne ha a harmadik év végére a tied lenne a saját részvényeid minimum hatvan százaléka! Ezt akkor se add el, ha értékük csökken vagy nő, mert más fogja bezsebelni a hasznod jelentős részét! Vedd le a sebességet lassúra! Kapcsolj a feltalálókhoz és indítsd el a fejlesztést! Két-három ezer dollár egyelőre elég lesz. Elég ha a meneteket és a boltokat fejleszted az elején. Kb. fél év múlva már mindenhol indítsd be a folyamatot, még ha kis összeggel, akkor is. Ezután kezd el az építést! A bejárat előtt alkoss egy kis teret, ide majd a nyitás után tegyél néhány szórakoztató egyént. Ezután tedd le a fagyist, a kávézót és a lufiárust. Készítsd el a helyet a kólás, a hamburgeres és krumplis standnak. Tegyél a közelbe toiletet, amit vegyél körül növénnyel. A kajások közelébe leteheted a szafari-fát, de a légvárat, a csészés forgót és a szellemvasutat már távolabb kell vinned! Készítsd el a sorbanállókat, majd élből emeld a helyárakat. Nyisd meg a parkot! Már rendelheted is a fagyi utánpótlást. Tegyél ki takarítót a kajások közelébe. A szabad perceidben figyeld a részvények mozgását, tájékozódj a többiekről Ahogy bővül a parkod, úgy emeld a jegyárakat. Szép lassan gyarapodni fog a pénzed. Amint lehet, add el a parkod. Remélhetőleg a következőt már kölcsön nélkül fel tudod futtatni egy félmilliós szintre. Ezt megint eladod és így tovább. Számomra a cél Japán, és persze a megnyerés. Igaz, még csak tizenkét millióm van, így egyelőre Amerikában dekkolok. Végül is itt se rossz!


Huh, biztos kihagytam néhány dolgot, de ez csak azért van, mert nem tudtam non-stop játszani. Ha megérkezik az AGA változat, ember legyen a talpán aki el tud robbantani a gép mellől! Nagyon jól esett ezt a gamet tesztelni, soha rosszabbat! Izgatottan várom, legközelebb mivel rukkol elő a csapat! Ezer szónak is egy a vége; a Theme PARK lenyűgöző, ott a helye minden polcon no és persze a winchesteren!



../.. új hozzászólás

>>>>> Kiemelt ajánlataink, érdekes, friss és ropogós <<<<<



Szerkesztői üzenetek


Munkában a csapat - szerk hír

Csak egy kép, részletek hamarosan...

>>>> 2014.02.28. 10:28


Folytatódik a munka >>> 2012.09.13. 00:07


Megrendelt lapok átvétele >>> 2012.07.15. 11:49


GURU 2012 ELŐZETES (5) >>> 2012.07.05. 21:58


GURU 2012 ELŐZETES (4) >>> 2012.07.04. 21:30


Friss témák az archívumban


GURU és PC GURU első évfo... - archív hír

Nincsenek fanfárok és harsonák, szépen csendben bejelentjük, hogy elkészültünk a GURU és a PC GURU első évfolyamainak fe...

>>>> 2012.03.17. 22:07


Teljes a SpV archívum >>> 2012.03.11. 20:03


Az első számok megérkeztek >>> 2012.02.16. 16:52


Icicle Works hétvége III. >>> 2012.02.05. 17:00


Icicle Works hétvége II. >>> 2012.02.04. 21:53



Utolsó fórumtémáink


Támadnak a főzős játékok... >> 2015.04.29. 20:54 >> Lyrix >> : 11134 : 2


Játékos segítség >> 2015.04.29. 20:42 >> Lyrix >> : 7448 : 1


Hadonászás 8 bit stílusba... >> 2015.04.29. 20:39 >> Lyrix >> : 7375 : 1


One Point Seven, a muzsik... >> 2015.04.29. 20:20 >> Lyrix >> : 7601 : 1


Előrendelhető az Analogue... >> 2014.06.03. 10:20 >> Lyrix >> : 10760 : 1


Díszes GameBoy >> 2014.06.03. 10:08 >> Lyrix >> : 10825 : 1


Commodore 64 Webit hack >> 2013.05.24. 17:48 >> sidocious >> : 19955 : 2


Commodore 64: 8 Bit Legen... >> 2012.09.20. 09:51 >> mrg8472 >> : 17719 : 2


Blog


SD2IEC - avagy modern 1541 Floppy

Retro Tauta

2015.03.09. 15:27 >>>> Szergej


The Chaos Engine remastered

Játékmustra

2015.03.09. 15:15 >>>> Zo_zo_ka


GURU 92/5

Lapozgató

2015.03.09. 15:10 >>>> Zo_zo_ka


Értelmes hibaüzenet

Bugvadász

2015.03.09. 12:56 >>>> Bear


Retro és a hűtőszekrény

Retro élvezetek

2015.03.09. 12:47 >>>> Bear


SNES átpofozva

Nintendo érdekességek

2015.03.09. 12:43 >>>> Sector49


Üzenőfal


cracknyan >> Valaki nem tudja hogy honnan lehet beszerezni a rgi pc.games magazin szmait?

szozoka >> http://www.retrotime.hu/archivum

safranek >> milyen oldalon?

szozoka >> Az oldalon fent van a régi guru szkennelt számai.

szozoka >> Bear-nél fogok szerintem érdeklődni.

szozoka >> Szeretném kideríteni kinél vannak a GURU magazin jelenlegi tulajdonosa.

szozoka >> A PC GURU-nak írtam. Nem válaszoltak.